la-Deva.ro     


Fondat 2012     |                     Site dedicat informarii devenilor.                   |     


Acasa  |  Social  |  Politic  |  Economic  |  Legislatie  Sanatate  |  Medicina  |  Sport  |  Divertisment  |  Anunturi  |  Utile  |  Forum  |  Mall  |  Contact

Șeful Poliției Petrila, un pasionat colecționar de mașini de epocă

Agerpres

 

În garajul său sunt 28 de mașini, una mai veche decât cealaltă dar, în ciuda 'vârstei înaintate', toate sunt extrem de valoroase. Sunt mașini din anii '60 și chiar mai vechi, de la bătrânul și prea puțin comodul IMS, până la vechea Dacie a Miliției sau o cochetă Skoda Felicia decapotabilă.

Toate aparțin comisarului șef Ovidiu Zaharia, șeful Poliției orașului Petrila, un ofițer pasionat de mașinile de epocă și un om pentru care meșteritul la un motor care nu a funcționat zeci de ani se constituie ca o activitate relaxantă, după stresul orelor de program.

L-am întâlnit pe Ovidiu Zaharia miercuri când, de Ziua Poliției Române, a venit la Deva pentru a le arăta colegilor și celor prezenți la eveniment, colecția sa de mașini de epocă. Succesul a venit aproape de la sine pentru că autoturismele așezate frumos în rând nu aveau cum să nu atragă atenția. Erau alături un IMS vopsit în kaki, o Dacia de Miliție, o Volga folosită de fosta Securitate, dar și o Dacia 1100 sau un Fiat 850. Toate au fost puncte de interes în special pentru grupurile de tineri, și nu numai, care au venit să-i admire colecția. 

Ca să nu mai vorbim despre cei care au testat canapelele superbei Skoda Felicia decapotabilă, producție 1962, și care nu au uitat să facă un selfie cu telefonul mobil, pentru că astfel de momente se întâlnesc mai rar în viață!

L-am întrebat pe polițist de unde vine această pasiune pentru mașinile de colecție și mi-a răspuns că poate fi considerată ca o trăsătură de familie. Tatăl său a lucrat ca șofer iar mama a fost prima șoferiță din Valea Jiului, ea dobândindu-și permisul de conducere auto în anul 1964. De altfel, întâmplarea fericită a făcut ca prima mașină colecționată de Ovidiu Zaharia să fi fost chiar un IMS, la fel ca acela pe care l-a condus împreună cu tatăl său.

'Am început să colecționez mașini în anul 2008, iar primul autovehicul a fost un IMS. Apoi am găsit un Wartburg la fier vechi și l-am luat. Apoi am început să colecționez alte mașini și astfel am ajuns ca acum colecția mea să numere 28 de exemplare. Cel puțin 70 % dintre ele sunt funcționale', spune Ovidiu Zaharia. 

Nu este chiar ușor să ai grijă de atâtea mașini, dar comisarul șef de poliție este ajutat de prietenii cu care împărtășește aceeași pasiune. 'Ne întâlnim după orele de program și lucrăm în jur de una până la trei ore. Este relaxant pentru noi și, totodată, ne bucurăm atunci când putem porni un motor care nu a mai funcționat de 20 de ani', spune polițistul. 

După aproape șapte ani de muncă, în colecția sa și-au găsit locul un Opel Olympia Rekord din anul 1953 'original și funcțional 100%', dar și o superbă Skoda Felicia decapotabilă, produsă în serie mică în anul 1962.

''În România au fost importate doar 21 de astfel de mașini, în anii '60, după care producția de Skoda Felicia decapotabilă a fost oprită. Se spunea că este o mașină burgheză și că nu respecta doctrina impusă de la Moscova. Acum, în țară mai sunt doar patru exemplare, dintre care una o dețin eu, o mașină este la Hunedoara, iar două sunt în București', explică Ovidiu Zaharia. 

Acum colecționarul și-a îndreptat atenția spre un autocamion SR 114 Carpați cu tracțiune integrală. Erau mașini folosite de Armată. Donate ulterior unor primării pentru a fi folosite de comunitățile locale, SR-urile au ieșit de mult din uz. Unul dintre ele se află într-o localitate apropiată de Drobeta Turnu Severin și i-a atras atenția lui Ovidiu Zaharia.

''Dacă o voi achiziționa va dura foarte mult până va fi restaurat', apreciază acesta și ne asigură că dacă va reuși în proiectul său atunci își va lua și categoria necesară pentru a putea conduce camioane pe drumurile publice.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.


laAnunt.ro |eMedic.ro     |     LaMedic.ro     |     laExecutareSilita.ro     |     laHotel.ro     |     laZiar.ro     |     la-Facultate.ro     |     la-Firma.ro     |     la-Mall.ro     |     la-Masa.ro     |     la-Televizor.ro     |     Spune-ti parerea.ro

la-Romania.ro     |     la-AlbaIulia.ro     |     la-Alexandria.ro     |     la-Arad.ro     |     la-Bacau.ro     |     la-BaiaMare.ro     |     la-Balti.ro     |     la-Barlad.ro | la-Bistrita.ro     |     la-Botosani.ro     |     la-Braila.ro     |     la-Brasov.ro     |     la-Bucuresti.ro     |     la-Buzau.ro     |     la-Calarasi.ro     |     la-Chisinau.ro     |     la-ClujNapoca.ro     |     la-Constanta.ro     |     la-Craiova.ro     |     la-DrobetaTurnuSeverin.ro     |     la-Focsani.ro     |     la-Galati.ro     |     la-Giurgiu.ro     |     la-Hunedoara.ro|la-Iasi.ro     |     la-Medias.ro |la-MiercureaCiuc.ro     |     la-Onesti.ro | la-Oradea.ro     |     la-PiatraNeamt.ro     |     la-Pitesti.ro     |     la-Ploiesti.ro     |     la-RamnicuSarat.ro|la-RamnicuValcea.ro     |     la-Resita.ro     |     la-Roman.ro | la-SatuMare.ro     |     la-SfantuGheorghe.ro     |     la-Sibiu.ro     |     la-Slatina.ro     |     la-Slobozia.ro     |     la-Suceava.ro     |     la-Targoviste.ro     |     la-TarguJiu.ro     |     la-TarguMures.ro     |     la-Timisoara.ro     |     la-Tulcea.ro     |     la-Turda.ro | la-Vaslui.ro     |     la-Zalau.ro

eSante.ro     |     Journaux.ro     |     laTele.ro     |     Magasins.ro     |     Medecin.ro     |     Universites.ro

©2015